Byte av armaturer
Nästa vecka startar vi arbetet med att byta ut alla armaturer (belysning) som föreningen har i trapphus, källare och garage. Detta på grund av EU-direktiv.
Arbetet börjar den 3 april på Klädesvägen 28 och därefter kommer arbetet ske i ordningen Klädesvägen 30, 32, 34, 36, 38, 40 och 42. Arbetet beräknas pågå på vardagar mellan klockan 08.00-17.00 under hela april månad. Under denna tid kan ni höra att det borras i väggarna vilket kan skapa en viss störning.
Under tiden arbetet arbetet pågår kommer det att stå en container vid föreningens entré. Denna container är enbart till för de gamla armaturer som tas bort. Inga grovsopor får slängas i den container.
Container för grovsopor tillgänglig den 2-4 maj
Föreningen har hyrt in en container för insamling av grovsopor den 2-4 maj. Containern kommer ställas vid entrén till föreningen. I containern får enbart återvinningsbara grovsopor slängas.
I samband med detta kommer föreningen också göra en genomgång av allmänna utrymmen. Saker som placerats i trapphus och i allmänna utrymmen i källarplan kommer att plockas bort och slängas. Kan föreningen identifiera ägarna av grovsopor som felaktigt placerats i allmänna utrymmen kommer medlem debiteras föreningens självkostnad för bortforsling.
Följande får INTE slängas i container;
- Elektronikavfall – apparater som går på sladd eller batteri
- Kylmöbler
- Termometrar, barometrar, reläer och annat som innehåller kvicksilver
- Lysrör, lågenergilampor
- Bekämpningsmedel
- Frätande ämnen
- Färgrester, lösningsmedel och lim
- Asbest
- Explosivt avfall
- Stoft och aska
- Riskavfall
- Oljor
- Batterier
- Bildäck
Anmäl saker som ni vill åtgärda
Vi vill uppmana alla medlemmar att höra av sig till våra fastighetsskötare när ni upptäcker fel och brister i föreningen, eller om det enbart är saker som ni vill ska rengöras eller snyggas till.
Vi har allt för många gånger sett att istället för att anmäla fel till föreningen så blir det ett inlägg i facebookgruppen. Ett inlägg som våra fastighetsskötare inte ser. Vi har två fantastiska fastighetsskötare som är på plats alla vardagar mellan klockan 06.30-14.30 och de finns till här för vår skull. De jobbar varje dag med att göra vår förening trivsam och bättre och de välkomnar anmälningar om brister som ni upptäcker eller saker som ni ser behöver åtgärdas.
Att meddela föreningen är inte att ”klaga” eller vara ”besvärlig” utan det är ett sätt att visa omtanke om föreningen och alla vi som bor här. Så vi uppmanar alla som bor här att vara ögon och öron i föreningen och så fort ni upptäcker något som behöver åtgärdas, släng iväg ett mail till så åtgärdar våra fastighetsskötare detta så snart de hinner. Ta inte för givet att ”någon annan” anmäler – för det gör de sällan.
Betala med autogiro
För att undvika förseningsavgifter uppmanar vi alla att använda autogiro. Som medlem i bostadsrättsföreningen har du en skyldighet att betala månadsavgiften i rätt tid. Det gäller även om avin hamnar i skräpposten. Därför uppmanar vi alla medlemmar att använda sig av autogiro. Har du ännu inte autogiro så skickar du ett mail till så skickar föreningen en medgivandeblankett.