Fastighet

Klicka på länken nedan för att göra en felanmälan.

Styret Felanmälan (bostyret.se)

Vid felanmälan ska du uppge;

  • Ditt namn
  • Ditt lägenhetsnummer (fem siffror som du hittar ovanför din ytterdörr)
  • Adress
  • Telefonnummer och e-postadress till dig som anmäler
  • Beskrivning av fel

Det är föreningens stadgar som avgör vem som ska stå för kostnad för åtgärd. Där står bland annat att du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för lägenhetens inre (väggar, golv, tak, inredning i kök, badrum och övriga utrymmen, glas och bågar i lägenhetens ytter- och innerfönster samt de anordningar för vatten, avlopp, elektricitet och ventilation som bostadsrättshavaren försett lägenheten med. 

Vid akuta ärenden med fara för person eller fastighet efter klockan 17.00 och helger görs anmälan direkt till Folksams Jour på nummer 0771-45 00 00. Jouren ska enbart kontaktas om det finns risk för skada på egendom eller fastighet. Kostnad för jourutryckning kan hamna på dig som bostadsrättsinnehavare.

Stopp i avlopp

Vid stopp i avlopp (kök och badrum) ska felanmälan göras för att fastighetsskötaren ska göra en första kontroll och ge instruktion hur avloppen ska rengöras. Observera att INGA rör får monteras bort från väggen. Detta kan orsaka att fästningen av röret bakom väggen lossnar vilket kan leda till vattenskada på fastigheten och din bostadsrätt. 

Hissar

Felanmälan av hissar görs direkt till Schindler på nummer 020-31 33 33.

Internet & Kabel-TV

Vid fel med internet och/eller kalbel-TV kontaktar du Tele2 på telefon 90 222 

Om Du har fel på kabelteve mottagningen kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. Det underlättar felsökningen.

Insekter/skadedjur

Anticimex

Telefon: 075-245 10 00

E-post: www.anticimex.se

Mån-Fre 07.00-18.00

Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring

Vid brand, pågående brott eller akuta olycksfall:

Ring 112